dinsdag 14 oktober 2008

Ding 12: spelen in de zandbak van de 23 Dingen wiki


Bij toeval kwam ik in de zandbak van onze Middelburgse collega's allerlei Zeeuwse wetenswaardigheden tegen. Hoe zou zo'n Groese paptaart eigenlijk smaken? Zelf ben ik ook met mijn schepje en emmertje aan het zandsculpturen geslagen. Mijn vingerafdruk in het digitale is te vinden op de pagina 'Favoriete kunst' in de 23 Dingen wiki. Toevoegen van tekst in een wiki gaat makkelijk en is vergelijkbaar met eenvoudige tekstverwerker of CMS.

Dat je bij wiki's de verschillende versies kunt achterhalen is handig, daarnaast is het onderdeel overleg bij sommige onderwerpen minstens zo informatief als het hoofdartikel. Zeker als je met een serieus en objectief onderzoek bezig bent.

Binnenkort gaan we in de Bibliotheek Vlissingen zeer intensief werken met een interne bedrijfswiki. Ik ben benieuwd of deze wikisoftware in de praktijk ook zo intuïtief werkt als Wetpaint of PbWiki.

2 opmerkingen:

Karolien Selhorst zei

Aan dat laatste wordt nog volop gesleuteld :-)

Alinda Mastenbroek zei

Hoi Ron,

Misschien dat de vlissingse collega's ook aan de Zeeuwse favorieten wiki mee kunnen werken voor de cursus 23dingen? Oosterschelderegio doet nu ook mee!

Met vriendelijke groet,
Alinda