vrijdag 23 mei 2008

Mysterieuze verhuizing sidebar

Update 1: met Firefox zit de sidebar wel op de juiste plek, aan de zijkant dus!

Update 2: het had dus niets met de blogroll van doen. De fout zat hem in de HTML-code van de slideshare in mijn vorige post, daar zat een /div teveel in.

Met toevoegen van twee items aan mijn blogroll is mijn blog op tilt geslagen. De sidebar is verschoven naar de onderkant van mijn blog.

Ik heb mijn recenste blogroll toevoegingen gelijk verwijderd, alleen biedt dit geen oplossing. Dan maar de hele blogroll weggehaald, geen resultaat.

Wel vreemd dat dit zonder gerommel in de HTML-code kan gebeuren. Ik kan me voorstellen dat dit probleem zich vaker voordoet. Heeft iemand ervaring met dit specifieke probleem?

Herstelwerkzaamheden hebben tot nu toe niets opgeleverd. Ik vrees dat het wel enige tijd gaat kosten, aangezien mijn kennis van HTML nul is. Misschien moet ik overstappen naar een ander sjabloon?

Tip: op zoek naar iets vertrouwds? Neem een diepe duik naar de onderkant van dit blog!

5 opmerkingen:

Karolien Selhorst zei

Dag Ron,
zie mail.

Unknown zei

Hoi Ron,

Ik heb inmiddels ook een mogelijke oplossing voor het probleem per mail verstuurd.
Je blog ziet er trouwens erg leuk uit. Erg informatief ook!

Succes!

Ron Roose zei

Edwin,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Helaas ben ik dus niet de enige die hiermee wordt geconfronteerd. Ik ga verder speuren met deze info. Ik vind het wel wonderlijk dat op berichtniveau alles goed toont, daar worden immers dezelfde foto's en video's als een niveau hoger waar in IE de 'sidebar-drop' plaats heeft. Jammer, dat mijn cursustempo zo danig getemperd wordt ... en ik moet eerlijk bekennen dat inderdaad ook mijn enthousiasme te lijden krijgt. Het worstelen is blijkbaar niet alleen voorbehouden aan pioniers.

Ron Roose zei

Dankzij Edwins opmerking over het formaat van bijv. slideshares, ben ik dat eens nader naar gaan bekijken.

In de HTML-code van de slideshare uitmijn vorige post bleek een div te veel te staan, d.w.z. een afsluitings /div zonder een openings div. Ik heb de extra /div weggehaald en Internet Explorer toont nu weer normaal.

Inderdaad een teken dat Firefox véél flexibeler is dan IE, want voor Firefox was deze correctie niet nodig.

Bieptiep zei

Ha die Ron,

Gelukkig, dat ziet er weer uit als nieuw!
Goed dat je hulp hebt gezocht en gekregen van Edwin, twee weten tenslotte meer dan één. Niet dat iets van het hele probleem snap, maar toch.